Az ORFK-OBB köd esetén megfogadandó tanácsai

Az ORFK-OBB köd esetén megfogadandó tanácsai

Az ORFK-OBB köd esetén megfogadandó tanácsai: lassúbb haladás, nagyobb követési távolság, előzéstől tartózkodás, ködfényszóró alkalmazása és a távolsági fényszórók mellőzése!

A meteorológiai előjelzések alapján az elkövetkezendő időszakban rendszeresen kell számítanunk az időjárás változásaira, gyakran hidegfrontokra. Ezen túl eleinte főleg hajnalban és reggel, de napközben is ködös útszakaszok nehezíthetik közlekedésünket. A biztonságos közlekedést mindkét tényező jelentősen befolyásolja, ezért nem árt tudni, hogyan igazodjunk a változásokhoz, és miként változtassuk meg közlekedési szokásainkat hidegfront, illetve köd esetén.  Fontos, hogy hidegfront esetén tompulnak a reflexek, ezért ilyenkor jellemzően magas a figyelmetlenség miatt bekövetkezett balesetek száma. Érdemes azt is megjegyezni, hogy az életkor előre haladtával egyre érzékenyebben reagálunk a frontokra, az időjárás-változásokra.  A legfontosabb szabály, hogy ködös útszakaszokon óvakodjunk az eltúlzott sebességtől! A megengedett sebességhatárt soha ne lépjük túl, gyakran még a megengedett sebesség felső határa, annak közelsége is eltúlzott lehet!

Nagyon fontos továbbá a követési távolság növelése. A szakértők azt tanácsolják, hogy a minimális követési távolság legalább akkora legyen, mint amit az adott sebességgel haladva járművünk két másodperc alatt megtesz!Köd esetén tartózkodjunk az előzéstől! Vegyük fel a sorban haladók tempóját, megfelelő követési távolságot tartva (ilyenkor a tömeges „ráfutásos” ütközések veszélye igen magas). Köd esetén használjunk ködfényszórót! Amennyiben járművünk ezzel nem rendelkezik, akkor a tompított fényszórót kell bekapcsolni! A távolsági fényszóró használata kifejezetten kerülendő, hiszen az erős fény a páraszemcsékről visszaverődve vakító, átláthatatlan fehér falat képez!