Játékos KRESZ kampányra hívják a fiatalokat

Játékos KRESZ kampányra hívják a fiatalokat

A friss jogosítvánnyal rendelkező 18-25 év közötti sofőröknél gyakran előforduló probléma a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának mellőzése, az alkoholos befolyásoltság, a túlzott önbizalom és a megfelelő rutin hiánya. A biztonságos közlekedést népszerűsítő kampány e fokozottan veszélyeztetett korosztályt szólítja meg közvetlen hangvétellel, a közösségi média felületein is.

A figyelemfelhívó országos vetélkedő-sorozat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére indul útjára, fővédnöke Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. A kampányt a Közlekedéstudományi Intézettel és az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal szoros együttműködésben a Hungaroring Sport Zrt. valósítja meg. Az ügy mellé állt a túraautó-világbajnokság magyar pilótája, Michelisz Norbert is.

A három fordulóból álló vetélkedő két online feladat teljesítése után egy ügyességi vetélkedővel zárul. Az első körben a fiatalok játékos formában, online teszt kitöltésével tehetik próbára KRESZ- és vezetéstechnikai elméleti tudásukat a kampány weboldalán (www.kreszfaktor.hu).

A második forduló leginkább a kreativitásra helyezi a hangsúlyt. A versenyzőknek a lakóhelyükön megtalálható, jól működő közlekedési helyszínt vagy példamutató közlekedési magatartást kell bemutatniuk egy #kreszfaktor megjelöléssel a Facebookra feltöltött videóban.

A szakmai zsűri által kiválasztott pályaművek készítői jutnak tovább a döntőbe. A fiataloknak vezetéstechnikai ügyességi és elméleti feladatokat kell megoldaniuk a Groupama Tanpályán. A legjobban teljesítő résztvevő nyereménye egy Volkswagen up! személyautó és egy prémium vezetéstechnikai tréning.